Fort Lauderdale

overcast 27 °C

Tja, soms maak je verkeerde keuzes. Zo ook wij vandaag. Wat gaan we doen? Gaan we in de morgen zonnen of pakken we de middag. Het was een beetje bewolkt dus hebben we besloten naar Fort Lauderdale te gaan en daar wat te wandelen langs de "Riverwalk". Een mooie wandelroute langs de rivier. Bij het wegrijden DSCF0568__800x600_.jpgnog even getwijfeld want de hemel werd al maar blauwer. Eigenwijs als we zijn, toch weggegaan. Langs de Hwy 1A1 maar nu de andere kant op. Wederom fantastische huizen voorbij zien komen, maar dan arriveer je in Fort Lauderdale en rij je op Las Olas Boulevard. DSCF0536__800x600_.jpgOp dat moment vraag je jezelf toch even af waar dit geld allemaal vandaan komt. Bij elk huis ligt er ook nog eens eens klein cruiseschip aangemeerd. Wel een beetje jammer dat wij niet zo'n huis gehuurd hebben! Hadden we ook nog een bootje voor de deur gehad! Sorry, we hebben niet ver genoeg doorgekeken, hahahaha. Door al deze indrukken zijn we een beetje de weg kwijtgeraakt en konden we de "Riverwalk" niet meer vinden. Normaal gesproken ben ik altijd op alles voorbereid, maar vandaag had ik alles in het hotel laten liggen. Lekker handig! Terug naar Boca Raton en daar nog wat gewandeld.
's Middags lekker bij het zwembad gelegen, want de zee is ook vandaag nog ontzettend ontstuimig. DSCF0526__800x600_.jpg Helemaal ingesmeerd, liggen, zon weg!!! Lekker leuk, geen zon meer gezien. Maar ach, met een boek erbij was het heerlijk vertoeven daar. De temperatuur was helemaal goed. Rond de 27c. Vanavond heerlijk gegeten bij (Miss) J. Alexanders. Een aanrader!
Net nog even gesproken met Rosj en Swaas. Ze zijn vroeg in de middag aangekomen in Fort Walton Beach. Ze hebben daar een heerlijk hotel aan het strand op de 7e etage met zeezicht. Het weer is daar veel beter, wel koeler. Ze hebben vanmiddag een lange strandwandeling gemaakt. Volgens Roger helemaal naar Tampa (wat aan de andere kant van de staat ligt) maar volgens mij smaakte zijn 3 wijntjes wel heeeeeel erg lekker!!! Arme Swaas ...... of Roger, want die slaapt op het balkon waarschijnlijk, whahahaha. Lekker genietend van de zeelucht!!!!
De verbinding was wat slechter dan normaal maar dat komt waarschijnlijk omdat het daar een uur vroeger is. Het beeld liep niet meer synchrone met het praten waardoor het gesprek nog grappiger werd!! Je zag Roger lachen terwijl je het later pas hoorde, hahaha.
Ok, tijd om de koffers weer te pakken. Morgen naar Naples.

Tot de volgende blog!

Geplaatst door jobakker 18:58 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (2)

Kustlijn

Zo koud als het vannacht was, zo warm was het vandaag. Heerlijk dat zonnetje, vandaag de nodige vitamine D weer binnengehaald.
Vanmorgen hebben we langs de kust, Hwy 1A1, van Boca Raton naar Palm Beach gereden. Hoezo crisis??? We hebben weer heel wat mooie villa's voorbij zien komen en allemaal gelegen direct aan zee. Helaas stond er teveel wind om op het strand te liggen, wat wel weer de nodige mooie foto's heeft opleverd Rough ocean

Rough ocean

. De tropische storm Sean is nog erg actief waardoor er gewaarschuwd wordt de zee in te gaan. Maar liefst 2 rode vlaggen op het baywatchhuisje die waarschuwen dat het te gevaarlijk is om te zwemmen.DSCF0514__800x600_.jpg Na een mooie rit 's middags heerlijk bij het zwembad gelegen. En dan besef je ineens .... ja, we zijn op vakantie!!! Roger en Swaas hebben het ook leuk gehad vandaag. Ze zijn vanmorgen vertrokken vanuit Orlando, helemaal binnendoor naar St. Augustine - het oudste plaatsje van Amerika - waar ze een tour hebben gemaakt met het treintje. Vandaar doorgereden naar Live Oak waar ze nu overnachten. Grappig om elkaar nu elke dag via internet te spreken.
Vanavond lekker vroeg naar bed. Het was een lange dag. Ik hoop dat we morgen wat later wakker worden.

Sleep well!!

Geplaatst door jobakker 18:28 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

Boca Raton

Brrrrrr!! Koud!!

9 °C

Goedemorgen! Het is nu 04.30 uur en klaar wakker. Tijd om voor een kleine up-date.

Wat heerlijk om weer terug te zijn. Zodra we het het vliegtuig uitstapte (19.30 uur) voelde je de warmte al in de sluis. Dat was ook het enige wat we gisteren gevoelt hebben hoor! Doordat het vliegveld is veranderd moesten we eerst kilometers lopen voordat we bij de douane waren, overigens niet vervelend hoor als je 9 uur en 40 min. in het vliegtuig hebt gezeten, daarna een half uur in de rij gestaan om de douane door te komen en dan nog eens kilometers lopen van de ene naar de andere kant van het vliegveld om de metromover te kunnen pakken die je vervolgens naar de "Car Rental" brengt. inmiddels ben je een uur verder, heb je de auto - een splinternieuwe Ford Escape (dit keer voor mij geen kussentjes om naar buiten te kunnen kijken!) en rij je naar plaats van bestemming, dat een uurtje van Miami af ligt. Toen we rond 22.15 uur in Boca Raton aankwamen was het inmiddels zo afgekoeld dat het gewoon fris aanvoelde!!!! Ongeveer dezelfde temperaturen als in Amsterdam toen we vertrokken. Dat koufrontje wat over NewYork is gekomen heeft Florida ook gevonden. Jullie willen het niet geloven, maar we hebben het gewoon koud gehad vannacht! Fijn om te weten is dat er in elke hotel waar we zijn geweest (vele dus) extra dekens aanwezig zijn. Jullie snappen natuurlijk al dat we nu met onze dikken vesten aan, tegen elkaar geplakt, in bed liggen. Ook gezellig, mij hoor je niet klagen, maar verrassend is het wel! Doe de kachel aan dan, hoor ik jullie denken! Ja, zo makkelijk gaat dat niet. De airco is geblokt, whahaha.
Ik ga toch nog even proberen te slapen. Direct contact zoeken met Rosj en Swaas, vroegen of zij het ook zo koud hebben gehad vannacht, haha

Tot de volgende blog!

Geplaatst door jobakker 21:26 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (2)

Vakantie!!!!

overcast 11 °C

Eindelijk is het zover, vakantie. Ed heeft Roger en Swaas vanmorgen vroeg al naar Schiphol gebracht en zijn om 08.13 uur vertrokken naar Orlando. Huis is schoon, koffers gepakt
DSCF0492.jpg Op naar het zonnige en warme Miami.
Tot in Miami!!

Geplaatst door jobakker 3:00 Gearchiveerd in Nederland Reacties (3)

Nog een paar dagen!!

overcast 14 °C

Nog 4 dagen werken, huis nog even poetsen, de laatste voorbereidingen, iedereen op de hoogte gebracht van de site, koffers inpakken (we moeten wel wat meenemen), en dan is het eindelijk zover. Vakantie, 3 hele weken lang. Op naar de zon, die we zoooo weinig gezien hebben dit jaar. Lekker de warmte tegemoet. De gedachten al dat iedereen hier gezellig binnen zit met de kachel aan, en wij …… wij heerlijk buiten op een terrasje van ons hapje en drankje, maar vooral van de warmte, zitten te genieten.
Het is ook weer allemaal zo spannend! Voor het eerst een vakantiehuis via Internet geboekt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Het zou toch wat zijn als we daar aankomen en het blijkt een krot te zijn, of nog erger, de eigenaar komt niet opdagen!!! Staan we daar voor een gesloten deur. Familie voor niets overgekomen!! Nee, niet aan denken. Het komt allemaal goed. We gaan een gezellig, waarschijnlijk weer een hilarische, vakantie tegemoet.

Tot mijn volgende blog!!

Geplaatst door jobakker 12:03 Gearchiveerd in Nederland Reacties (3)

(Berichten 16 - 20 uit 21) « Pagina 1 2 3 [4] 5 »